9. klasse opgave om ZERObolig


Emma Thorsted går i 9. klasse på BGI Akademiet - Bjerre, Gymnastik- og Idrætsefterskole.
Emma har skrevet sin 9. klasse tværfaglige opgave om ZERObolig. Klassens overordnede emne for projektet var ANSVARLIGHED, og eleverne skulle selv derudfra finde et underemne.


Emma Thorsted valgte emnet ZERObolig og forklarer her hvorfor.

-Det første jeg kom i tanke om var miljø og grønenergi. Jeg kom på ideen med ProjectZero, fordi jeg havde hørt lidt om det før og havde læste om det i en avis og en brochure. Jeg synes, det lød spændende og begyndte at grave dybere. Da jeg også følte, at det var meget relevant i forhold til vores overemne, blev det det emne, jeg valgte.

I opgaven er Emmas ZERObolig vist som et dukkehus og med demonstration af hvordan man kan energirenovere et gammelt hus. Alt hvad der skal til for at energirenovere huset er vedlagt og fastsat med velcro.

ZEROboligen viser, at alle kan være med til at spare på energi i form af varme og strøm og dermed kan medvirke til at skåne miljøet, samtidig med at man kan spare penge. Der er vist flere eksempler på, hvad der skal til og hvordan man kan udføre energirenoveringen. Emma har flot vist og beskrevet hvor stor energibesparelsen kan være ved f.eks. installering af solcelleanlæg og hvordan dette kan flytte energimærkningen til en højere energiklasse.

Se hele opgaven her

Juli 2012/VB

FAKTA

Projektopgaven i 9. klasse skal indeholde:


Et overordnet emne, som er fælles for hele klassetrinnet.

Den enkelte elev finder selv et delemne

Hvert delemne skal baseres på en problemstilling

Man arbejder med delemnet enkeltvis eller gruppevis - enkeltvis

Resultatet præsenteres ved en fremlæggelse

Eleven vælger udtryksform

6. juli 2012









Cookiepolitik