Butikkerne er meget stolte af deres diplomer

I fredags overrakte borgmester Erik Lauritzen ZERObutik diplomer til de nye ZERObutikker. Der blev givet diplomer i hvid, bronze og sølv.

Af ProjectZero

ProjectZero afholdt fredag morgen diplomoverrækkelse til de nye ZERObutikker. Det skete ved et arrangement hos Fri BikeShop. Borgmester Erik Lauritzen uddelte ZERObutik diplomerne med et stort tillykke til butikkerne.

”Jeg er glad for, at butikkerne bakker op om Sønderborgs ProjectZero vision om at blive CO2-neutral inden 2029. Nu er alle de lavthængende frugter ved at være plukket, og det er derfor rigtig vigtigt, at vi fortsat bliver ved med at energirenovere”, fortalte borgmester Erik Lauritzen.

Diplomerne der blev uddelt:
 

  • Migges Bageri og Konditori fik et sølv diplom
  • Papirgalleriet fik et sølv diplom
  • Fri BikeShop fik et bronze diplom
  • Matas Gråsten fik et bronze diplom
  • Carstensens Tehandel fik et bronze diplom
  • Kam&Saks fik et hvidt diplom
  • Nova Data fik et hvidt diplom
  • Vet4Animals fik et hvidt diplom
  • Rep-World fik et hvidt diplom
  • Promenaden fik et hvidt diplom
  • Estate fik et hvidt diplom
  • Click fik et hvidt diplom
Kristian Krogh, der er projektleder for ZERObutik-programmet, udtaler ”det er en stor glæde at holde arrangementer som disse, da de deltagende butikker har været med til at gøre en forskel. Jeg kan kun glæde mig over, at butikkerne i området støtter op om Sønderborgs ProjectZero vision om et CO2-neutralt område”.

4. juli 2017

Sådan bliver du ZERObutik

Du kan blive ZERObutik, hvis du har reduceret dit energiforbrug med mere end 10%. Kontakt en af vores ZERObutikpartnere for at blive certificeret:

 

Elektrikeren​ - 74 42 17 50

NH Jespersen​ - 74 42 43 30

Sydjysk Eltekniq - 74 40 50 60

Det nye klimamærke

Det nye Klimamærke

Det nye klimamærke er opdelt i forskellige kategorier. En hvid kategori, hvis butikken har reduceret  energiforbruget med mere end 10%. En bronze (21-30%), sølv (31-50%) og guld (51-70%) – samt en grøn kategori, når butikken er lykkedes med at reducere mere end 70%. Det hele har fået et grafisk makeover, men der er stadig tale om et klistermærke til at sætte på butikkens hoveddør og et diplom til at hænge i butikken. Diplomet er desuden tilføjet fire overordnede indsatsområder, så det er tydeligt, hvor den enkelte butik har sat ind.

Cookiepolitik